Nauczycielki:
mgr Joanna Cichecka
mgr Marzena Sokolnicka
Prosimy o przyniesienie do przedszkola zdjęcia dziecka o wymiarze 10x15cm. Zdjęcie będzie potrzebne do naszego urodzinowego pociągu.
- 21.03. o godzinie 15.00 zapraszamy Państwa na warsztaty wielkanocne, na których wspólnie z dziećmi wykonacie Państwo kartki świąteczne. W związku, z krótkim występem- niespodzianką, którą dla Państwa przygotowujemy prosimy o pomoc w postaci przygotowania dzieciom następujących strojów:
- dziewczynki: żółte t-shirty i żółte spódniczki, lub sukienki i czerwone rajstopy lub legginsy
- chłopcy: żółte t-shirty i do wyboru czerwone spodnie, legginsy lub rajstopy
Stroje przynosimy zapakowane i podpisane w torebkach do 20.03
Dziękujemy
Dziękujemy
TEMATY KOMPLEKSOWE:
"Zwierzęta dżungli i sawanny"
- zapoznanie z wyglądem i zwyczajami zwierząt egzotycznych na przykładzie krokodyla i żyrafy, zebry i słonia;
- bogacenie zasobu słownictwa;
- rozwijanie zainteresowania przyrodą;
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- rozwijanie sprawności manualnej.
"Zwierzęta naszych pól i lasów"
- zdobywanie wiedzy o zwierzętach: leśnych i polnych;
- wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt i ich środowisk;
- poszerzanie wiedzy na temat wyglądu i zwyczajów wiewiórki;
- wzbogacenie wiedzy na temat gdzie mieszkają zwierzęta leśne ( nora, dziupla, gawra, gniazda);
- poszerzanie wiedzy na temat ptaków żyjących w Polsce;
- rozwijanie spostrzegawczości;
- rozwijanie motoryki małej.
"Wiosenne przebudzemie".
- wzbogacanie wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych;
- poznawanie zmian zachodzących w pogodzie w marcu;
- rozwijanie koncentracji uwagi;
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- rozbudzanie ciekawości badawczej;
- uwrażliwienie słuchu na brzmienie różnych instrumentów perkusyjnych;
- zapoznanie z przysłowiem „W marcu jak w garncu”.
"Wkrótce Wielkanoc"
- przybliżenie dzieciom tradycji i zwyczajów związanych z obchodami Świąt Wielkanocnych;
- zachęcanie przedszkolaków do wypowiadania się na temat treści ilustracji w oparciu o własne doświadczenia;
- kształtowanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego;
- zachęcanie dzieci do współpracy i zgodnego współdziałania w zespole;
- stwarzanie okazji do swobodnej ekspresji ruchowej;
- wdrażanie maluchów do słuchania muzyki klasycznej;
- doskonalenie sprawności manualnej maluchów podczas wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych i prac plastycznych.
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH:
- Kształtowanie umiejętności kategoryzowania oraz utrwalenie pojęć : duży, mały, najmniejszy, największy;
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów;
- Przeliczanie elementów na obrazach. Stosowanie liczebników porządkowych;
- Utrwalanie znajomości pojęć przestrzennych: stosowanie pojęć: przed, pomiędzy, na, w, pod, obok, za.
NASZE PRACE:
"W przestrzeni kosmicznej"
"Rakiety kosmiczne"
"W lodowej krainie"
"Święty Mikołaj"
"Renferki"
"Dzień Pluszowego Misia"
"Dbamy o zęby"
"Czerwony Kapturek"
"Dary jesiennego lasu"
"Jesienne drzewa"
"Samochody"
"Kropkowe drzewo"
ZAJĘCIA DODATKOWE:
JĘZYK ANGIELSKI: ŚRODA, CZWARTEK 9.00- 9.30
RYTMIKA: CZWARTEK 9.45- 10.10